تحت نام سیاست امنیتی ویژه در مناطق کوردنشین، نابودی طبیعت ادامه دارد

تعدادی سازمان و حزب سیاسی درباره وقوع آتش‌سوزی در جنگل‌های دریاچه کویونیری از توابه چان و دامنه‌های کوه جودی، بیانیه‌ای منتشر و تاکید کردند: "باعنوان سیاست امنیتی ویژه در مناطق کوردنشین، نابودی محیط زیست ادامه دارد."

۱۰ نهاد و حزب سیاسی درباره آتش‌سوزی در جنگل‌های دریاچه کویونیری از توابع چان در چاناک کاله و دامنه‌های کوه جودی؛ بیانیه‌ای منتشر کردند.

در بیانیه با شعار "علیه رشوه، آتش و کشتار، زندگی و طبیعت را حفظ می‌کنیم" منتشر شده، آمده: "به‌دلیل آن آتش‌سوزی که در چان روی داده، ۲ هزار و ۶۵۰ هکتار جنگل و ۴ هزار و ۸۰ هکتار زمین خسارت دیده است.

نیز به‌دلیل این آتش‌سوزی ۱۱ روستا تخلیه شده و یک هزار و ۲۵۱ نفر نقل مکان کرده‌اند. ۱۴۰ راس دام نیز تلف شده است و خسارات مالی فراوانی به روستائیان وارد گردیده و هنوز حریق در جنگل‌های منطقه دادیا در حوالی رودخانه اوروس یونان ادامه دارد و در مناطق مرزی به دریای آیونیا رسیده است.

در ادامه بیانیه به غارت طبیعت و سوزاندن جنگل‌ها اشاره گردیده و در آن آمده: "باعنوان سیاست امنیتی ویژه در مناطق کوردنشین، نابودی محیط زیست ادامه دارد." روز ۲۶ام جولای در دامنه‌های کوه جودی حریق ایجاد شده و به منطقه بزرگی گسترش یافت. طبق اعلام منابع محلی؛ نظامیان این آتش را ایجاد کرده‌اند و جایی که حریق در آن روی داده؛ نزدیک به پایگاه نظامی ترکیه است. سپس چندین روز هیچ اقدامی برای خاموش‌کردن آتش انجام نگرفت و به مردم نیز اجازه ندادند تا آن را کنترل کنند.

همان‌طور که در بیانیه آمده: "بیش از یک ماه است قطع‌کردن درختان توسط مزدوران محلی در مناطق بستا، گابار و جودی ادامه دارد.". نیز از همه حامیان محیط زیست خواسته شده تا علیه قطع درختان و جلوگیری از فاجعه زیست‌محیطی؛ اقدام کنند که این تخریب‌ها توسط حکومت دیکتاتور ترکیه انجام می‌شود.